Mälestuste kogumise võistlus

"Eesti ja Põhjala koostöö 1988-2018"


Kallid Põhjala keeli ja kultuure õppivad koolinoored ja üliõpilased vanuses 17-23, aga ka teised ajaloost, poliitikast ja ühiskonnast huvituvad noored, kes tahaksid antud teemal oma loo võistlusele esitada!

Kindlasti oled oma vanematelt, õpetajatelt või treeneritelt, samuti vanematelt õdedelt-vendadelt või tuttavatelt kuulnud põnevaid lugusid 1980ndate lõpust ja 1990ndate algusest, st. enne sinu sündi. Nüüd on sul vahva võimalus anda oma panus, et need mälestused vaid suusõnaliseks ja kaduvaks ei jääks. Kutsume Sind osalema mälestuste kogumise võistlusel „Eesti 100, Eesti ja Põhjala koostöö 28mis keskendub perioodile 1988-2018.

Alustuseks võid mõelda, meenutada, küsida kogukonna liikmetelt näiteks: „Kuidas Teie külasse, linna või kooli saabusid ”esimesed välismaalased”. Kuidas korraldati nende vastuvõttu, millised olid esimesed vastureisid Põhjamaadesse jne.“ Teemad ei ole piiratud ja nagu uurimistöös ikka, võiksid kirjeldusele lisada ka väikese analüüsi: miks see teema on sinu kodukandile, koolile, inimestele, sinule endale ja Eestile tähtis? Kas ja millised sõprussidemed, võrgustikud, projektid või muu on sellest välja kasvanud? Mida on see koostöö või kogemus meile andnud ja mida saame vastu anda või edasi anda teistele kogukondadele, uutele põlvkondadele jne.?

Haara pastakas ja märkmik ja mine räägi nende inimestega, kes olid selle koostöö sünni juures. Heida pilk kohalikele ajalehtedele või külasta arhiivi, muuseumit ning vaata mida vahvat ja nostalgiahõngulist on seal sellest ajast (ja kogu Eesti uuest iseseisvusperioodist) seoses Põhjamaade ja nende koolide, omavalitsuste, kodanikuühenduste või lihtsalt Eesti-Põhjala inimeste kohtumistest-koostööst leida?

Täiendav info:

Igast koolist valitakse välja viis parimat mälestuste kogumistööd ja need saadetakse korraldusmeeskonnale. Parimate tööde autorid saavad esineda 2019. aasta kevadel toimuval konverentsil Eesti 100. Põhjala ja Eesti taaskoostöö 28: mälestused, perioodi dokumenteerimine ja analüüs. Tublimatele panevad Põhjamaade saatkonnad välja erinevaid auhindu (nt. raamatud).

NB! Töö võid kirjutada ka pikema uurimisprojekti või uurimistööna oma kooliprojekti jaoks, st. teha sellest n.ö. kaks-ühes-uurimistöö ja saata meie võistlusele uurimisprojekti lühivariant. Koolide uurimisprojektide tingimused esitab  iga kool õpilastele ise. Võta ühendust oma kooli vastava aine ja skandinaavia keele õpetajaga hea projekti koostamiseks.

Saada meile võistlusel osalemiseks uurimisprojekti kokkuvõte või artikkel, mis on: 

  • kuni neli A4 lehekülge pikk (Arial, 12 pt, reavahe 1,5)
  • korraliku, teadusliku ülesehitusega:
  • teemapüstitus/uurimisküsimus
  • sissejuhatus
  • üldisem taust
  • uurimisobjekt ja selle analüüs, järeldused
  • kokkuvõte

Uurimistööle palume lisada paarirealise enesetutvustuse eesti ja inglise keeles (kes sa oled, millises koolis/ülikoolis õpid)  koos teemavaliku põhjenduse ning fotoga endast. Saada see elektrooniliselt või esita paberil ühe Wordi dokumendina oma kooli võistlusega tegelevale õpetajale.

Tähtajad: 

Aruta ja kinnita oma uurimisteema oma kooli või kõrgkooli Põhjala keelte õpetajaga. NB! Osaleja ei pea hetkel õppima Põhjala keeli. Võivad osaleda ka teised ajaloost, poliitikast ja ühiskonnast huvitatud noored, kes tahaksid antud teemal oma loo võistlusele esitada ja hea loo puhul selle ka väljaantavas kogumikus leida.

Palun esita valmis uurimistöö oma kooli või piirkonna õpetajale. Õpetajad saadavad oma kooli parimad ja lõplikult viimistletud tööd edasi 5. jaanuariks 2019 e-postiaadressile: viivika.voodla@ut.eeParimad tööd selguvad kevadeks 2019.

Käesolev jätkuprojekt täidab ilukirjandustõlkevõistlusega sarnast põhilist eesmärki: aktiveerida ja kaasata koole, õpilasi ja õpetajaid mõtlema meie ja Põhjamaade ühisest ajaloost, selle tähendusest Eesti jaoks ja läbi nende mõtestamiste leidma häid uusi eesmärke nii enda kui regiooni arenguks ja tulevikuks.

Image
Nordplus logo

 

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!