Tartu ülikooli õppekomisjoni otsustas 2017. aastal hea õpetamise grandi saajad. Grandi toel alustavad oma õpetamise teaduslikku uurimist:
Õppeprorektor Mart Noorma sõnul laekus tähtaegselt 15 hea õpetamise grandi taotlust, neist 6 humanitaarteaduste ja kunstide, 4 sotsiaalteaduste ning 5 loodus- ja täppisteaduste valdkonnas. Meditsiiniteaduste valdkonnas kuulutati välja järelkonkurss, millele esitati 11 taotlust. Kõik grandisaajad esitasid oma õpetamisportfoolio (õpetamisalase arengu analüüsi) ja tegevusuuringu projekti. Grandisaajate otsustamisel võeti arvesse kandidaatide senist tegevust õppijate ja kolleegide toetamisel ning oma õpetamise arendamisel ja uurimuse oodatavat mõju õppekvaliteedile struktuuriüksuses, valdkonnas ja ülikoolis laiemalt.
Grandi saajad otsustas taotluste, tagasiside ja arutelu põhjal TÜ õppekomisjon. “Õppekomisjon leidis, et taotluste üldine tase oli väga hea ning kvalifitseerusid kõik taotlused. Õpetamisalased eneseanalüüsid olid põhjalikud ja sisukad, tegevusuuringute projektides õpetamises tehtava muudatuse eesmärgid välja toodud ning uurimine ja eeldatavad tulemused läbi mõeldud,” sõnas Noorma. Taotlused vaatasid läbi, koostasid tagasiside ja andsid hinnangu 2015. ja 2016. aastal hea õpetamise grandi saanud õppejõud ning personaliarenduskeskuse konsultandid.
Hea õpetamise grandile kandideeritakse Tartu Ülikoolis juba kolmandat korda. Nii 2015. kui ka 2016. aastal sai toetuse 3 õppejõudu igast valdkonnast. Hea õpetamise grant on toetusraha õppejõule oma õpetamispraktika tulemuslikkuse süsteemseks uurimiseks ning oma kogemuste laiemaks tutvustamiseks (nn scholarship of teaching and learning). TÜ maailma keelte ja kultuuride kolledži õppejõud on ka eelnevatel aastatel olnud toetuse saajate hulgas: 2015. aastal sai grandi Merje Miliste germanistika osakonnast, 2016. aastal Natalja Zagura anglistika osakonnast.
Kõik 36 grandisaajat kohtuvad 29.-30. juunil suvekoolis. Oma õpetamise arendamisest ja uurimisest saab rohkem kuulda 23.-25. jaanuarini 2018 konverentsil “Teaching for learning – the university perspective”.
Lisainfo:
Mari Karm (mari.karm@ut.ee)